Sök:

Sökresultat:

889 Uppsatser om Word alignment - Sida 1 av 60

Invasions- och insatsförsvaret : En professionsteoretisk jämförelse

This essay is on the subject of the changes that the Swedish military is undergoing. This essay will take the old ways of alignment thinking, were the military was to protect the nation against an invasion and compare it to the newer way of alignment thinking, where the military is to go abroad and do peacekeeping operations as there main objective. This comparison will be done by using Bengt Abrahamson theory about professions. He uses three parts one is specialised theoretical knowledge, another is ethics and the last is corps spirit. This theory will then be connected to four interviews.

Alignment vid en Partiell Förändring : en studie av lågprissatsningar inom flygbranschen

Bakgrund: Befintlig alignmentteori berör inte de svårigheter som företag möter i att uppnå strategisk alignment, särskilt när de genomgår större förändringar. De förändringar som amerikanska och europeiska fullserviceflygbolag har genomgått genom att introducera lågprisalternativ visar att det har varit svårt att skapa lönsamhet. Syfte: Syftet med uppsatsen är, att med hjälp av exempel från flygbranschen, konkretisera befintlig alignmentteori, sätta alignment i relation till olika förändringsprocesser, samt att utifrån de olika förändringsprocesserna diskutera förutsättningar för att uppnå alignment vid en partiell förändring. Genomförande: Sekundärdatastudie av den amerikanska och europeiska flygmarknaden. Resultat: Förutsättningarna för att uppnå alignment vid partiell förändring kan underlättas av en dialektisk förändringsprocess i kombination med ett livscykelsynsätt, och försvåras av en teleologisk eller evolutionär förändringsprocess..

Från "Word of Mouth" till "Electronic Word of Mouth" En studie i hur begreppets innebörd förändras över tiden

Uppsats för avläggande av filosofie kandidatexamen iKulturvård, Konservatorprogrammet15 hpInstitutionen för kulturvårdGöteborgs universitet2012:20.

Alignment mellan IT och verksamhet - Västra Götalandsregionen, VGR

Denna uppsats avser beskriva alignment, överensstämmelse, mellan Den nationella IT-strategin för vård och omsorg och verksamhetsplaner som finns för de offentliga sjukhusen i Västra Götalandsregionen. Detta har gjorts av orsaken att det funnits en implementeringsproblematik gällande Den nationella IT-strategin. Genom jämföra dessa utifrån perspektivet alignment avses kunna bidra med en möjlig förklaring till dessa problem.Metoden utifrån vilken de lokala verksamhetsplanerna och IT-strategin har studerats utgjordes av en kvalitativ textanalys på hermeneutisk grund. IT-strategin analyserades inledningsvis utifrån de centrala mjuka parametrar (värderingar och mål) som denna innehöll. Därefter analyserades och jämfördes de lokala verksamhetsplanerna utifrån samma mjuka parametrar.Resultatet pekar mot att det råder en viss brist på alignment mellan Den nationella IT-strategin och de lokala verksamhetsplanerna.

Fördelar och nackdelar med utematematik : Lärares, föräldrars och elevers inställning till arbetsformen

Aligning parallell terms in a parallell corpus can be done by aligning all words and phrases in the corpus and then performing term extraction on the aligned set of word pairs. Alternatively, term extraction in the source and target text can be made separately and then the resulting term candidates can be aligned, forming aligned parallell terms. This thesis describes an implementation of a word aligner that is applied on extracted term candidates in both the source and the target texts. The term aligner uses statistical measures, the tool Giza++ and heuristics in the search for alignments. The evaluation reveals that the best results are obtained when the term alignment relies heavily on the Giza++ tool and Levenshtein heuristic..

Implementation och utvärdering av termlänkare i Java

Aligning parallell terms in a parallell corpus can be done by aligning all words and phrases in the corpus and then performing term extraction on the aligned set of word pairs. Alternatively, term extraction in the source and target text can be made separately and then the resulting term candidates can be aligned, forming aligned parallell terms. This thesis describes an implementation of a word aligner that is applied on extracted term candidates in both the source and the target texts. The term aligner uses statistical measures, the tool Giza++ and heuristics in the search for alignments. The evaluation reveals that the best results are obtained when the term alignment relies heavily on the Giza++ tool and Levenshtein heuristic..

Kraften hos Word-of-Mouth : En studie om SATS användning av Word-of-Mouth marknadsföring. Kan det stärka ett varumärke?

The purpose of this research is to examine how a ogranization can create Word-of-Mouth and how they can use this type of marketing to make their brand stronger..

Virtuell word-of-mouth - Ett helhetsperspektiv

Huvudsyftet med denna uppsats är att ge en helhetsbild av fenomenet virtuell word-of-mouth. För att åstadkomma detta har vi delat in huvudsyftet i två delsyften där det första undersöker vad virtuell word-of-mouth innebär. Det andra delsyftet analyserar de områden som har betydelse för fenomenet och dess spridning, nämligen budskapet, individer och grupper samt Internetmiljöer.

When Madison Avenue turns into Main Street: Consumer generated advertising as a marketing tool and its effects on online word of mouth

The purpose of this study is to investigate the effectiveness of consumer generated advertising as a marketing tool to encourage online word of mouth. Subsequently, the researchers aim to examine if there are certain design factors in consumer generated advertising that influence the effectiveness of consumer generated advertising in encouraging online word of mouth. The study conducts a multiple case study of several consumer generated advertising campaigns. It consists of in-depth studies of these cases in combination with quantitative analyses of the encouraged word of mouth. The different cases are examined on several design factors that could possible increase the volume of encouraged word of mouth..

Förändrad syn på svensk militär alliansfrihet? : En studie om svensk neutralitetspolitik mellan 1990-2008

Abstract: The purpose of this study is to examine how the Swedish policy of neutrality has changed between the years 1990-2008. The research method used for this essay has been comparative case study, which strives to answer four research questions. Two of these questions are: Which specific occurrences have been fundamental in changing the Swedish policy of neutrality? How have the Swedish policy of neutrality and the policy of non-alignment changed between the years 1990-2008? The theoretical frame work of this study consists of Europeanization as a comprehensive theoretical perspective. In order to explain the Swedish act regarding the policy of neutrality, Logic of Consequences and Logic of appropriateness are used.

Påverkas röstkällans egenskaper av förändrad stående kroppshållning? En experimentell studie av otränade mansröster

The aim of this study was to investigate whether a direct shift inpostural alignment results in changes in voice source characteristics. Ninemales with untrained voices were recorded standing in ideal posturalalignment and in the deviant postures swayback and kyphosis characterizedby extended hips and a slump back respectively. The voice source wasderived from the audio signal by inverse filtering. The parameters pulseamplitude, maximal flow declination rate, level difference between the firstand second voice source partials, closed quotient and the normalizedamplitude quotient in relation to subglottal pressure were compared betweenideal postural alignment and swayback and kyphosis respectively. Resultsindicate an impact of changed postural alignment on the voice source.Swayback posture gave significantly less pulse amplitude and maximal flowdeclination rate and significantly higher subglottal pressures thus resulting ina less effective phonation.

Långsiktighetens triumf: En studie om värdeskapande i Private Equity-branschen

This study aims to build a deeper understanding on how shareholder value is created in Private Equity investments, especially during the holding period. The study is a qualitative study of the buyout of the access security company Bewator AB made by the Swedish Private Equity firm EQT in 2002. The buyout became highly successful due to various reasons. The study draws the conclusion, contrary to popular belief, that Private Equity firms create value through taking a long term view on business developing rather than being short term value destroyers. Incentive alignment is another important factor..

Fonologiskt korttidsminne hos tvåspråkiga barn med och utan språkstörning

Repetition of Non- word (make- up word that has not some semantic content) has been proposed as a reliable index of phonological memory in children with language impairment (LI). The aim of this study was to find out the possible similarities and differences concerning phonotactic non-words and working memory in 18 bilingual Swedish-Arabic children with and without LI ages 4-6 years. The investigation was undertaken by conducting three tests including NEPSY, WPPSI-III and a Word repetition test. The results showed that there are not significant differences between the two groups regarding various parts of NEPSY. On the other hand the results showed two significant differences in WPPSI-III regarding Picture categories and Word repetition tests for Swedish Non-word.

Länka IT-verksamhet med affärsverksamhet: IT-personalens förståelse

Ett återkommande problem är att IT-verksamheten fungerar som en stat i staten: att IT-verksamheten inte är i enhetlighet med affärsverksamheten som den ska stödja. Det finns forskningsområden där teorier utvecklats för att kunna hantera detta problem och jag har titta på Alignment och IT-management. Istället för att kalla det Alignment har jag valt att kalla detta för länkning: att man ska länka samman IT-verksamhet med affärsverksamhet så att de går i samma riktning. Jag har förstått att det mest grundläggande, när det handlar om länkning, är att via strategier försöka få IT-verksamheten att harmonisera med affärsverksamheten. Men strategier är artefakter och det är IT-personal som utför arbetet som ska stödja affärsverksamheten.

Alignment - Ett strukturerat arbetsätt för att uppnå riktning i sina IS/IT-satsningar

Syftet med studien är att beskriva hur små verksamheter kan skapa riktning på förändring genom sina IS/IT-satsningar i ett steg mot att utveckla en IS/IT-strategi. Då små organisationer ofta saknar formulerade strategidokument och någon specifikt ansvarig för IT tenderar investeringar att vara impulsiva och brista i anknytning till verksamhetsstrategin. En sådan anknytning brukar benämnas alignment, vilket kan skapa riktning för framtida IS/IT-satsningar.Genom en fallstudie av en liten organisation med mycket av denna problematik utfördes semistrukturerade intervjuer på ledningsnivå inriktade mot företagets marknadsförings- och försäljningsaspekter på deras hemsida för att vidare applicera ett egenskapat analytiskt ramverk på fallet. Ramverket skapar en utgångspunkt utifrån värdekedjan för att vidare genom en SWOT-analys utläsa styrkor och svagheter för att formulera den strategiska positionen och definiera kritiska aspekter. Genom att undersöka de kritiska aspekterna kan IS/IT-satsningar ställas i kontext mot den strategiska positionen för att skapa en grund för att ta fram förbättringsförslag utifrån de glapp som uppstår.I studien har vi kunnat konstatera att det finns skillnader i uppfattning mellan verksamhetens strategiska ställningstaganden och vad som faktiskt presenteras i form av IT och vi menar därför att vårt analytiska ramverk hjälpt oss hitta aspekter som bör arbetas med för att skapa en enhetlig syn mellan verksamhet och IT.Det analytiska ramverket är ett förslag på ett strukturerat arbetssätt för att uppnå alignment i sina IS/IT-satsningar ur ett kontinuerligt förändringsperspektiv..

1 Nästa sida ->